Biotina pentru par – ce rol are?

biotina pentru par suplimenteBiotina pentru par sau vitamina B7 mai este denumita si vitamina H sau Coenzima R. Este un compus solubil in apa, parte din grupul vitaminelor B-complex, care se gasesc natural in multe alimente.

Biotina este importanta pentru sinteza acizilor grasi, a glucozei si a unor aminoacizi.  Este esentiala pentru procesul chimic prin care celulele metabilizeaza nutrientii si ajuta la reglarea nivelului de zahar in sange. Contribuie, de asemenea, la intarirea parului si a unghiilor.

Care sunt simptomele deficientei de biotina?

Deficienta de biotina este rara, aparand la persoanele cu tulburari metabolice. Dintre persoanele cu un nivel scazut de biotina in sange enumeram:

  • alcoolicii
  • atletii
  • epilepticii
  • persoanele in varsta
  • persoanele care au avut interventii chirurgicale de micsorare a stomacului
  • gravidele si mamele care alapteaza, din cauza cresterii cererii de vitamine in corp
  • persoanele care tin dieta cu albus de ou pentru o perioada mai lunga de timp
  • persoanele care au luat mult timp tratamente cu antibiotic si anticonvulsivante

Simptomele specifice care indica o deficienta de biotina sunt caderea parului si umflarea fetei cu eruptii cutanate rosiatice. Alte simptome sunt conjunctivita, descuamarea pielii fetei, amorteala si furnicaturi la nivelul degetelor de la maini si de la picioare, depresie, oboseala si confuzie mentala.

O deficienta de biotina prelungita poate duce la slabirea sistemului imunitar, favorizand dezvoltarea de infectii fungice si bacteriene.

Cum influenteaza biotina parul?

Cresterea parului si biotina sunt strans legate. Biotina favorizeaza cresterea firelor de par si cresterea de noi celule ale pielii. Este unul dintre nutrientii esentiali in pastrarea rezistentei, a texturii si a aspectului parului. Previne uscarea parului, creste elasticitatea firului, reducand riscul de rupere a acestuia.

Unde se gaseste biotina pentru par?

Biotina se gaseste in mod natural in alimente precum oua, produse lactate, morcovi, produse din grau, sfecla, ficat, rinichi, nuci, soia, legume, fructe, fasole, ciuperci etc. In mod normal, daca ai o dieta echilibrata, ar trebui sa iti iei necesarul de biotina din alimentatie. La unele persoane cu obiceiuri alimentare nesanatoase, apar deficiente de diferite vitamine si minerale. Pentru aceste cazuri se recomanda un supliment de biotina pentru a acoperi necesarul zilnic.

Suplimentarea cu biotina se recomanda si persoanelor care au probleme de absorbtie a biotinei din alimente. Printre acestia enumeram pe cei care au grupa de sange A si persoanele care au un reflux gastric accentuat.

biotina pentru par alimenteCe cantitate de biotina pentru par este recomandata?

Cantitatea zilnica de biotina recomandata adultilor este de 30 de micrograme, pentru a mentine sanatatea parului, a unghiilor si a pielii. Daca vrei insa sa accelerezi regenerarea parului, atunci doza trebuie marita. Medicii recomanda o doza 500-700 micrograme de biotina pentru par pe zi si poate fi crescuta pana la 1000 micrograme. Rezultatele se pot observa dupa administrarea constanta de biotina pentru par pe o perioada de 3-6 luni.

Biotina nu are efecte secundare.